Maaibeleid

Donderdag, 3 september 2020

Waarom zijn de visstekken langs de Berkel dit jaar niet onderhouden?

Deze vraag hebben meerdere vissers ons terecht gesteld.
We beginnen normaal gesproken al in maart met een eerste grote snoeibeurt om de stekken vrij te maken. In de periode daarna houden we ze periodiek bij, maar doen geen grote snoeiwerkzaamheden. Deze eerste grote beurt kon dit jaar niet doorgaan vanwege de Corona.
Een groot deel van de maaiploeg zit in de risicogroep en daarbij was het organiseren van activiteiten niet toegestaan. Als bestuur hebben we gedacht de risico’s niet te moeten opzoeken.

Aansluitend aan deze periode komt het broedseizoen van diverse vogels, waardoor rigoureus snoeien niet aan de orde is. Deze periode loopt pakweg van begin april tot midden juli.

Dit alles in combinatie met de viswedstrijden die geannuleerd zijn, heeft ons doen besluiten de visstekken niet bij te houden. Wij hebben gemeend dat ieder die individueel wil gaan vissen hiervoor best een eigen stek geschikt kan maken of een geschikte andere plek kan opzoeken.

Volgend jaar
In de laatste bestuursvergadering is de gang van zaken voor volgend jaar besproken. De contacten met Marke Mallem voor het baggeren van de kanten zijn gelegd (of gebeurt nog op korte termijn), zodat we kunnen zorgen dat de visstekken er volgend jaar weer bij liggen zoals jullie van ons gewend zijn. <br><br>Meehelpen?<br>Zoals voor veel verenigingen is het voor ons ook soms lastig voldoende vrijwilligers te vinden. Wil je een keer meehelpen met snoeien of ben je op een andere manier inzetbaar, meldt je dan bij één van de bestuursleden.<br>

Bestuur HSV het Voorntje