Wedstrijdreglement

Wedstrijdreglement voor de kompetitie

Wedstrijdreglement HSV het VOORNJE Eibergen / Neede 2018

• Voeren voor aanvang van de wedstrijd ( eerste signaal) is verboden.
  • Achterlaten van ieder soort afval is verboden.
  • Uit loden van de dobber ( voor eerste signaal) is toegestaan.
  • Aanvang wedstrijd na het 1ste signaal.
  • Einde van de wedstrijd na het 2de signaal of eerder indien de
    omstandigheden dat vereisen. ( Onweer , ongevallen , calamiteiten).
    Het bestuur beslist.

• De plaatsen worden verdeeld door loting, tot 45 minuten voor aanvang van de wedstrijd. Hierna is deelname aan deze wedstrijd NIET meer mogelijk. Wijzigingen als, later komen/gezondheid problemen en dergelijke, kunnen tot ΒΌ UUR voor loting gemeld worden bij de wedstrijdleiding. Deze beslist in deze .
  • Er wordt gevist met 1 hengel en met een enkel tandige haak, de hengel keuze is vrij.
  • Het gebruik van de katapult is voor eigen risico.
  • Alle vis telt mee met uitzondering van snoek, snoekbaars en paling,
    deze moeten direct in het zelfde water worden terug gezet.

• De vis wordt ter plekke gewogen en pas uit het water gehaald bij de komst van de weegploeg.
  • Het is VERBODEN te vissen met hennep.

• Het is verboden te vissen en te voeren met gekleurde maden, muggenlarven en slachtproducten.
  • Bij vrije hengel keuze is het verboden te voeren met de werphengel, als de vaste stok nog boven of in het water ligt of anders om.
  • Van iedere visser wordt verwacht dat deze recht voor zich uit gaat vissen.

• Bij 8 DEELGENOMEN wedstrijden , VALT DE LAAGSTE AF voor de eindklassering. Bij minder wedstrijden, tellen ALLE deel genomen wedstrijden. Zonder aftrek.
  • Bij gelijke punten stand, bepaald het vangstgewicht de rangstand.
  • De punten telling is, hoogste score 1ste pl. 100 pnt. 2de pl.99 pnt 3de pl. 98 pnt.
  • Bij een gelijk gewicht krijgen deze deelnemers een gelijk aantal punten ,4de pl. 5de pl. 97 pnt, waarbij de aftrek van punten doorberekend wordt, 6de pl. 95 pnt. Deelnemers zonder vangst krijgen 10 punten minder als de laagste score met vangst.
  • Voor kwalificatie dient men aan tenminste vijf wedstrijden te hebben deelgenomen.

• Deelname aan deze wedstrijden is voor eigen RISICO.
  • In alle andere gevallen beslist de wedstrijd leiding.